donderdag 24 januari 2013

Vacht uittrekken. Ik begin er aan te wennen.

Baasje en ik zijn de sneeuw wel zat. Niet dat ik het niet leuk vind om in te spelen, maar ik mis mijn lange wandelingen. Baasje houdt dat gewoon niet vol in de sneeuw met de rolstoel.. En de handbike staat in de achtertuin. Maar vanwege de temperatuur verschillen zat de deur van de poort steeds klem. Maar gelukkig kregen we die vandaag wél open!! Dus daar hebben we mooi gebruik van gemaakt!! We zijn naar de supermarkt geweest om te oefenen. Ik deed het super goed. Ik wilde aan iedereen laten zien wat een goede hulphond ik kan zijn. Ik gedroeg me dan ook perfect. En als er mensen naar me keken zette ik mij grote liefste puppy-hondjes-glinster-ogen op. Dat doe ik om baasje te pesten. Dan moet ze namelijk tegen iedereen gaan uitleggen dat ik niet geaaid mag worden.

Ook zijn we vandaag een stapje verder gegaan met de training van jas en handschoenen uit trekken. Ik mocht namelijk baasjes schoenen ook uit trekken. En toen ze zich 's avonds om ging kleden heb ik ook geholpen met broek en shirt uit trekken. Oh ja en sokken uit trekken kan ik het beste! Ik vind dit zo leuk om te doen dat ik eigenlijk helemaal geen brokjes hoef te zien om gemotiveerd te blijven!! Ik begin er wel aan te wennen dat mensen hun vacht nou eenmaal verwisselen en aan/uit trekken. Nou, mijn vacht laat ik lekker aan.

Maar van al dat trainen vandaag ben ik best wel moe geworden!



2 opmerkingen:

  1. heel veel groetjes van hulphond zwiebo, die hoopt dat baasje eindelijk eens een goede handbike verstrekt krijgt. welke handbike gebruikt jouw baasje? http://www.dewijkwebsite2.nl/profiel/hulphonden-max-en-zwiebo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee! Mijn baasje heeft een Speedy Duo 2 (volgens mij heet hij zo). Deze kan met elektrische ondersteuning, maar ook volledig elektrisch als baasje last van de schouders heeft. Hij kan natuurlijk ook zonder ondersteuning, die kan je uit zetten maar das echt wel zwaar!
      Hopelijk krijg je snel een goede handbike, heb je er momenteel een?
      Pootjes van Snow

      Verwijderen

Over mij

Ik ben Melanie (1991) en ik heb het Ehlers-Danlos syndroom en epileptiforme aanvallen. Ik gebruik een rolstoel voor langere afstanden. Snow is mijn hond, wij leiden hem op tot hulphond met dank aan Stichting Bulters en Mekke.