donderdag 23 oktober 2014

Op naar het examen


Goed naar het baasje luisteren
Hallo allemaal, daar ben ik weer. Over drie weekjes is het examen! Mijn baasje is nogal een stresskip en perfectionist, dus die kan zich er nogal druk om maken. Ik daarentegen heb er wel vertrouwen in. Ik weet wat ik kan. Afgelopen week was Erika hier. We hebben toen een proef examen afgelegd. Ondanks dat het niet ging zoals we wilden zei Erika dat we toch zouden slagen. Dat heeft mijn baasje veel rust gegeven. We hebben ook nog wat goede tips gekre
gen die we de komende weekjes nog even mee nemen in het trainen. Zo vind ik het bijvoorbeeld moeilijk om de deur helemaal dicht te duwen, tot in het slot. Dit komt omdat mijn baasje het mij probeerde aan te leren door de deur wijd open te zetten, en mij steeds een stukje verder te laten duwen. Maar Erika zei dat het andersom moet. De deur op een klein kiertje zetten, zodat ik hem alleen maar in het slot hoef te duwen. Hierdoor associeer ik die "klik"van de deur met de oefening. En zal ik de deur, als deze wagenwijd open staat, net zo lang dicht duwen tot ik de klik hoor.
Ook moeten mijn baasje mij beter steunen op de momenten dat het moeilijk is. We moeten op die momenten nog wat meer samenwerken als team
.

Ik heb een nieuw vriendinnetje, ze heet Happy. Hoewel... we zijn nog niet echt goede vriendjes, want we vinden elkaar een beetje spannend. Mijn baasje ging op bezoek bij haar vriendin, en ik mocht uiteraard mee. Toen we aan kwamen zag ik al een klein hondje voor het raam staan, ik wilde als een speer naar binnen om mijn grote dopneus te gebruiken en haar geurtje te snuffelen. Happy begon te blaffen, want ja, er komt ineens een wildvreemde grote ijsbeer haar territorium binnen gewandeld. Arme Happy is de eerste jaartjes van haar leven mishandeld, dat heeft de nodige littekens achter gelaten. Maar na een paar uur lagen we rustig naast elkaar te slapen, dus dit gaat helemaal goed komen. We zullen elkaar vast nog heel vaak zien, en hopelijk kunnen we straks lekker samen spelen. Een leuk nieuwtje: Happy wordt mijn collega! Happy en haar vrouwtje gaan ook in opleiding bij Bulters en Mekke. Er is alleen één probleem: de zorgverzekeraar wil, net als bij ons, de opleiding niet vergoeden. Wij hadden het geluk dat opa de duiven actie had georganiseerd waarbij er veel geld voor Bulters en Mekke is opgehaald. Klik HIER voor het verslag van de duiven actie. Happy en haar baasje hebben centjes nodig, alle kleine beetjes helpen. Dus kun jij een paar euro missen? Neem dan contact op met mijn baasje, of met het vrouwtje van Happy.
 DIT IS DE WEBSITE VAN HAPPY
Slechte foto omdat het donker in de kamer was.
Dit zijn mijn baasje en ik na een aanval, s
amen uitrusten en bijkomen.
Dit is het email adres van het vrouwtje van Happy: jantinedewaard@hotmail.com

Omdat ik steeds slechter word om aanvallen te signaleren in drukke ruimtes (met meerdere bekende mensen), gaan we heel streng worden. De vrienden van mijn baasje mogen niet meer zo uitgebreid met mij knuffelen, ze moeten eigenlijk doen alsof ik niet besta. Ik zal dit zelf ook wel even raar vinden, want ik ben altijd heel blij als ik ze zie. Maar mijn baasje merkt dat ik de neiging heb om ook op de vrienden te gaan focussen, waardoor ik héél hard moet werken, van alles tegelijk moet doen/voelen, en daardoor mijn baasje haar aanvallen mis loop. Dit is voor ons beiden niet fijn. Ik zou  meer rust  krijgen als ik alleen op mijn baasje hoef te focussen. En mijn baasje wordt minder onzeker en minder bang als ze weet dat ik haar aanvallen wel zal signaleren. Zoals we al eerder hebben verteld: als wij samen zijn (zonder andere bekende mensen om ons heen) gaat het écht super goed op dit gebied.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Over mij

Ik ben Melanie (1991) en ik heb het Ehlers-Danlos syndroom en epileptiforme aanvallen. Ik gebruik een rolstoel voor langere afstanden. Snow is mijn hond, wij leiden hem op tot hulphond met dank aan Stichting Bulters en Mekke.