zondag 5 oktober 2014

Nieuwe vriendjes

Dit is Ace
Inmiddels zijn alle restverschijnselen van de grote aanval weer zo goed als weg. Dus het gaat weer lekker. Samen er op uit is wat wij het liefste doen. Nu het weer herfst wordt, kunnen we genieten van alle mooie kleurtjes in de natuur.

Ik heb er twee nieuwe vriendjes bij, Ace en Daan. Ace is de hond van de vader van mijn baasje, volgen jullie het nog? Wij houden beiden erg van zwemmen, we kunnen beiden ook heel erg goed hysterisch doen. Als de een begint neemt de ander het over, waardoor we de omgeving van een spontaan opera in de buitenlucht voorzien. Of iedereen daar blij mee is, dat is nog maar de vraag.
Daan is een collega van mij. Hij is ook een BultersMekke hond in opleiding. Zijn baas heeft PTSS, een vervelende aandoening die vooral bekend is bij veteranen. Dit wil niet zeggen dat de PTSS bij een ander persoon minder erg is. Er zijn veel oorzaken van PTSS, dit kunnen allerlei traumatische ervaringen zijn. Dit hoeft niet alleen voor te komen bij militairen die een traumatische oorlog mee hebben gemaakt. Jammer genoeg zijn het vaak alleen de veteranen die er voor in aanmerking komen (wat ik ze ook van harte gun), gelukkig is het via Stichting Bulters & Mekke wel mogelijk om een PTSS-hulphond te krijgen voor andere mensen met traumatische ervaringen.

Een natuurlijke omgeving versterkt positieve gevoelens en vermindert gespannenheid. Wij worden er vrolijk van.


Komende week wordt weer een drukke week, want er komen twee vriendinnetjes van mijn baasje logeren, gezellig hoor. Dat wordt natuurlijk uitgebreid kroelen.
Oh ja, ik ben dierendag niet vergeten hoor. Nee, dierendag was de dag dat ik in het Veluwe meer mocht zwemmen met Ace. We hadden ook een heerlijk bot gekregen waar ik nog wel even zoet mee kan zijn. Ik pik het liefst alle botten in. Alles is van mij. Jammer genoeg durf ik niet tegen Nina in te gaan wanneer ze haar bot weer af pakt. Nog even oefenen dus..
Een lekker bot op dierendag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Over mij

Ik ben Melanie (1991) en ik heb het Ehlers-Danlos syndroom en epileptiforme aanvallen. Ik gebruik een rolstoel voor langere afstanden. Snow is mijn hond, wij leiden hem op tot hulphond met dank aan Stichting Bulters en Mekke.