woensdag 30 december 2015

Waarom een bedje op de grond?

Lekker bij baasje liggen, op het bedje op de grond.
Ik heb besloten dat ik te weinig heb geschreven dit jaar. Als ik kijk naar het aantal blogs per jaar, neemt dit behoorlijk af. Dus; regelmatiger schrijven, meer updates. Dat is alvast één goed voornemen voor 2016.

Hoe komt dat nou eigenlijk, dat baasje altijd al keurig op een "bedje op de grond" ligt, zoals zij dat zelf noemt.
NOU DAT KOMT DOOR MIJ> IK BEN GEWELDIG.
Ik geef die aanvallen natuurlijk ruim van te voren aan - en dan kunnen de baasjes een heerlijk bedje op de grond bouwen. Oke, ik ben niet perfect. Ik heb ook mijn momenten dat ik ze mis, of dat ik ze net een minuutje van te voren aangeef waardoor we erg weinig tijd hebben, of net iets te laat waardoor baasje alsnog valt. Maar dit gebeurt zelden.
 Soms duurt het wel een half uur tot maximaal drie kwartier voordat die aanval een keertje aan komt kakken. (over kakken gesproken, ik kak weer heerlijke stinkende drollen waar ik mijn baasjes mee kan pesten. Expres even met die staart voor het gezicht wapperen en zo).  Soms is het best lastig om op zo een aanval te wachten, want iedereen is - soms ongemerkt - toch een beetje gespannen. Daarom ligt baasje maar vast op een lekker bedje, altijd fijner dan die koude grond. Ze kan zich dan niet bezeren en het is een stuk warmer en comfortabeler. Dat bedje wordt gemaakt van een dekbed/dekentjes en kussentjes - Iets waar mijn baasje sowieso al gek op is

Waarom op de grond? Omdat er incontinentie kan optreden tijdens een aanval, en dan zou de bank vies worden. Of ze kan op haar tong bijten waardoor er bloed op de bank of het bed zou komen. Dan zul je begrijpen dat de vloer een handigere plek is. Bovendien moet zij op de grond liggen wanneer we haar heup terug in de kom gaan zetten. Een bank of bed veert te veel mee en geeft daardoor problemen bij het reponeren.


Even voor alle nieuwkomers: tijdens een epileptische aanval gaan er gewrichten uit de kom, en die moeten daarna weer gereponeerd worden. De gewrichten luxeren gemakkelijk doordat baasje EDS heeft (Ehlers Danlos Syndroom).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Over mij

Ik ben Melanie (1991) en ik heb het Ehlers-Danlos syndroom en epileptiforme aanvallen. Ik gebruik een rolstoel voor langere afstanden. Snow is mijn hond, wij leiden hem op tot hulphond met dank aan Stichting Bulters en Mekke.