zondag 20 december 2015

Een worstje als neus


Bal bal bal bal bal bal bal bal bal bal

Het is winter, het is bijna kerst, maar er ligt geen sneeuw. Jammer vind ik dat. Ik heb de perfecte schutkleur! Voor baasje is het wel fijn dat het niet ijskoud is, en zonder sneeuw beweegt het ook een stuk makkelijker voort in een rolstoel of met de handbike.

Zoals jullie in mijn vorige blogje lazen hebben we een terugval, maar geen zorgen, we hebben samen veeeeel lol en knuffelen veel. Is het niet in bed, dan is het wel buiten. Maar ach, soms gaat zo' n kusje ook fout en zie ik de neus van mijn baasje aan voor een worstje. (zie foto) Maar meestal zijn het gewoon liefdes knabbeltjes, kusjes, neusjes en likjes.

We zijn ook weer bezig met het opfrissen van een aantal basis-onderdelen. Binnenkort gaan we de basistest herhalen. Als BultersMekke hulphond zijnde moet je ieder jaar de testen herhalen om te kijken of je nog wel geschikt bent. Ik ben vol zelf vertrouwen, maar mijn baasje is zoals altijd weer eens onzeker. Moe word ik er van ;-).

Als baasje een slechte dag heeft is de grote baas er gelukkig ook nog. Ik mag sowieso altijd los mee naar buiten als hij bijvoorbeeld de vuilniszakken weg gaat gooien, of andere bezigheden buiten. Dan ben ik heel erg braaf .. Behalve als ik een kat zie. Oh joh, laatst zag ik er een en die móest ik gewoon opjagen (je moet niet denken dat ik iets angstaanjagends doe wanneer ik de kat eenmaal te pakken heb, want dan is ie toch wel erg eng en ren ik naar de benen van mijn baas om er achter te schuilen). Ik rennen joh.. Maar die boef van een kat glipte door een gat tussen het stalen hek door. Dat kan ik ook wel dacht ik. Boem. Toen was ik even duizelig.
Met de grote baas kan ik ook heel leuk spelen.
  Ook mijn hulphonden taken voer ik nog steeds trouw uit, als jullie soms denken dat signaleren het enige is wat ik doe, nee hoor dat is niet zo. Ik kan ook nog steeds heel goed helpen met de jas en de schoenen. Nog steeds kan ik errug enthousiast zijn daar in. En dat vindt mijn baasje niet fijn want dan kan de jas kapot gaan. Maar ik kan het gewoon niet helpen, ik geniet van wat ik doe. Maar de rust komt er al steeds meer in te zitten. Ik ben dan inmiddels ook al een drie-jarige hond.
Helpen met de laars uittrekken.


1 opmerking:

  1. Wat ben je ook een kanjer lieve Snow! Ik wens jou en je baasjes hele fijne Kerstdagen en een goede jaarwisseling. (ik hoop dat jij niet bang bent voor vuurwerk!)

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Ik ben Melanie (1991) en ik heb het Ehlers-Danlos syndroom en epileptiforme aanvallen. Ik gebruik een rolstoel voor langere afstanden. Snow is mijn hond, wij leiden hem op tot hulphond met dank aan Stichting Bulters en Mekke.