woensdag 5 maart 2014

De overhandiging van de cheque

Foto / video door: Yvonne Mol en Lida Sipman 


De duiven Actie van opa heeft 8.500,- opgebracht! Dit kan allemaal in onze hulphonden-opleiding geïnvesteerd worden.

Wij hebben beide last van erg veel prikkels/geluiden om ons heen.
Maar samen staan we sterk, baasje vult mij aan waar ze dat kan,
ik vul baasje aan waar ik dat kan.
Op zaterdag 1 maart gingen we naar een hele grote hal. Er zaten allemaal duiven in kooien. Ik vroeg me af of ze die duiven los gingen laten, zodat ik er achteraan kon rennen. Maar nee, dat zou natuurlijk te mooi voor woorden zijn. Het was de bedoeling dat mijn baasje en ik een kleine demonstratie gingen geven, waarna ik de cheque (van de actie van opa) aan Martin Zwart moest overhandigen. Martin Zwart is de voorzitter van Stichting Bulters en Mekke. Aangezien ik moeite heb met dingen zachtjes vast pakken, hebben we het thuis een paar keer geoefend met een oude krant. Van die krant is uiteraard niks meer over.

Martin Zwart, opa Jaques, Melanie, Erika Bulters
Snow
Gelukkig ging het in deze hal, ondanks alle prikkels waar mijn baasje en ik beide veel moeite hebben,  heel goed!
Vooraf aan die cheque moest ik een paar hulphonden-handelingen laten zien. Dat ging ook best wel goed. Baasje was even bang dat het mij niet ging lukken, maar doordat ze contact met me bleefhouden en me aan bleef moedigen ging het wel goed.
Tot mijn vreugde was onze trainster Erika er ook bij, als ik Erika zie moet ik altijd kwispelen. Want Erika betekend werken! En werken vind ik leuk!

Wel vond ik het lastig dat veel mensen mij gingen roepen terwijl ze langs liepen, op zo'n manier alsof ik een mensen-baby ben. Of dat ze toch nog even aan mij wilden zitten. Ik vind alle aandacht namelijk hartstikke leuk, maar ik kan mezelf niet in tweeën splitsen. Ik verlies hierdoor de aandacht naar mijn baasje, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Dus lieve mensen, een hulphond mag je niet afleiden. Dat betekend ook dat je niet naar me mag praten, dat is namelijk ook afleiden. Sommige mensen denken dat het oké is om mij aan te raken, zo lang ze maar niks zeggen. Ook dit is niet waar. Denk je maar eens in dat je privé les krijgt in wiskunde. Vervolgens kom ik de klas binnen en ik ga je zitten knuffelen / aaien. Dan verlies jij toch ook je concentratie?

opa Jaques, de oprichter van deze mooie actie
Dankjewel lieve opa!
We hadden de laatste tijd vooral geoefend op het 'aan de mouwen trekken'. Dit doe ik zodat baasje haar jas makkelijker uit krijgt. Maar het is niet de bedoeling dat ik de mouw er af scheur..  Jammer he. Ik moet zachtjes trekken, dat vind ik nog een beetje moeilijk. Maar zoals jullie zien ging dat al een heel stuk beter.

Wij zijn onze opa zo ontzettend dankbaar voor deze mooie actie. In totaal is er 8500,- opgehaald in de duivensport. Dit alles heeft onze opa zelf georganiseerd en uitgevoerd.
Ook de moeder van mijn baasje was mee naar deze demonstratie / overhandiging van cheque. Zij is echt de steun en toeverlaat van Melanie. Naast de grote baas, is haar moeder denk ik de grootste mantelzorger.

Moeders is zo lief geweest om dit alles te filmen, en baasje heeft alles in elkaar gezet en gemonteerd.

Hier de video van de demonstratie en de overhandiging van de cheque


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Over mij

Ik ben Melanie (1991) en ik heb het Ehlers-Danlos syndroom en epileptiforme aanvallen. Ik gebruik een rolstoel voor langere afstanden. Snow is mijn hond, wij leiden hem op tot hulphond met dank aan Stichting Bulters en Mekke.