zondag 20 oktober 2013

Snow in actie

Mijn baasje is gek op foto's en filmpjes, ik ben het ondertussen wel gewend.. Ik snap het wel. Iedereen zegt dat ik mooi ben, ik kan zelf ook niet anders zeggen.. Ik heb best een mooie witte vacht, en een dikke pluimstaart. Ben het inmiddels ook wel gewend om fans te hebben, want dat zijn jullie toch? Ga me nu niet vertellen dat ik voor niets een typcursus heb gevolgd, om jullie (mijn fans) op de hoogte te houden van mijn avonturen.

Actiefoto's

Zoals jullie weten komen wij vaak in het bos, ik hou wel van een beetje actie. Lekker rennen, vogeltjes opjagen, mijn speeltjes door het bos slepen, apporteren. Ja, we doen het allemaal. Wat een geluk dat wij in zo een natuurrijke omgeving wonen.

Ik wil jullie wat actie-foto's van mij laten zien:

Als ik los mag, ga ik zowat sneller dan het licht..
Dat is natuurlijk moeilijk vast te leggen op de foto.
Trots op mijn frisbee.
Lekker rennen op één van de veldjes tussen de bossen

ZIEN JULLIE DIT?! Had ik toch bijna een rijger te pakken!

Klaar om te apporteren.
Mooi he, met die zon zo.


Aanval

Baasje filmt mij wel eens als ik een aanval aangeef, dat weten jullie vast wel. Want deze filmpjes staan regelmatig op de blog. Zodat jullie kunnen zien hoe dat er aan toe gaat. Ik ben het er daar vaak niet mee eens. Ik vind dat ze gewoon naar mij moet luisteren ipv dat ze de camera pakt en mij gaat zitten filmen.. Vinden jullie dat nou ook niet stom?!
Eén voordeel, nu kunnen jullie zien hoe het er aan toe gaat als de grote baas in de keuken is en baasje op de bank. Ik gaf een aanval aan, eigenwijze baas begint me te filmen, ik waarschuw de grote baas, die pakt de medicijnen, stomme eigenwijze baas laat de camera vallen omdat ze een klein aanvalletje krijgt.
Seizure-honden zijn erg belangrijk voor mensen met epilepsie of ander soort aanvallen, dat blijkt wel weer in dit filmpje, zo jammer dat onze opleiding niet vergoed wordt. Gelukkig bestaan er stichtingen zoals B&M!



Verjaardag


Gisteren was de grote baas jarig, dat werd gevierd. Beetje gek hoor.. Als ik jarig ben zit het hele huis toch ook niet vol met mijn honden-vriendjes?! Baasje was nog wel wat ziek.. Ik week dan ook niet van haar zijde. Ik raakte dan ook lichtelijk in paniek als ze ineens weg was. Ja, hoe kan ze dat nou doen.. Mij een beetje alleen laten in een kamer vol vreemde en bekende mensen.
Nina was erg zenuwachtig en ging alle handjes langs om geaaid te worden.. Dat vond ik wel erg stoer, ik probeerde het dan ook na te doen, maar toen kwam ik er achter dat de baas dan weer alleen zat. Dus snel onder haar benen liggen!
Ook tijdens de verjaardag heb ik mijn werk goed gedaan, ze kon op tijd de kamer uit lopen en wat druppels onder de tong doen zodat de aanval niet door zou zetten naar een grote aanval.
Ik ben een goede hulphond, vinden jullie ook niet?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Over mij

Ik ben Melanie (1991) en ik heb het Ehlers-Danlos syndroom en epileptiforme aanvallen. Ik gebruik een rolstoel voor langere afstanden. Snow is mijn hond, wij leiden hem op tot hulphond met dank aan Stichting Bulters en Mekke.