dinsdag 23 juli 2013

Ik heb ook zo mijn behoeftes.

Genieten jullie ook zo van het warme weer?



Vorige week was het zo ver, baasje kreeg de beloofde scootmobiel. Ze zag er wel een beetje tegenop, dat voel ik erg goed aan. Dat komt namelijk doordat ze eigenlijk een andere handbike had aangevraagd, eentje waarbij de schouders niet belast worden op volledig elektrische stand. Die volledig-elektrische stand heeft baasje juist nodig door schouder luxaties, bij een andere handbike was er wel een elektrische stand zonder schouder-belasting, maar die zat niet in het pakket van de gemeente. Ook bleef de gemeente maar doorzeuren over het aankoppelen van de handbike. Terwijl baasje dat hartstikke goed kan! Ik heb het zelf gezien.. Maar ze blijven doorzeuren over achteruitgang, dat baasje het straks misschien niet meer kan en dan weer een andere vervoersvoorziening moet aanvragen.

Maar goed, de scootmobiel kwam er dus. En al snel stond er een lach op baasjes gezicht. Zo erg is het dus niet. Ik weet al wel waarom, deze kan lekker hard, zelfs harder dan de handbike. Dan kunnen we lekker crossen! Daar houden we allebei wel van. Het enige nadeel is dat het suf staat en dat de armen niet getraind worden zo..

Aanval aangeven in de apotheek.
We hebben al een paar ritjes gemaakt, zo ook naar de apotheek. Daar gaf ik, tijdens het wachten, een aanvalletje aan. Dat deed ik heel subtiel voor de buitenwereld, maar voor het baasje was het duidelijk. Het is alleen maar fijn als de omgeving niet weet dat er iets gaat gebeuren, anders ontstaat er paniek en stress. En dat is helemaal niet fijn voor hulphonden en baasjes. Nu konden we rustig naar huis rijden, daar hadden we nog genoeg tijd voor. Het is maar vijf minuutjes rijden. En ja hoor, thuis kreeg ze de aanval, maar daar stond ik natuurlijk niet versteld van. Baasje was weer erg trots. In omgevingen zoals een apotheek of een winkel zijn het moeilijkst om te focussen.

Ik vind de scoot helemaal niet eng, in tegenstelling tot wat baasje verwacht had.. Geen probleem hoor, ik ben de rolstoel en de handbike al gewend, dus die scoot kan er ook wel bij.
Weten jullie nog dat ik mijn pootje verzwikt had? Nou dat is helemaal goed gekomen hoor, alleen vanochtend stond de scoot half op mijn pootje! NOU ZEG, daarvan moest ik wel even GILLEN> niet subtiel piepen, maar gelijk in volle paniek als een gillende keukenmeid de longen uit mijn lijf schreeuwen.
Baasje gelijk overstuur, moest meteen huilen, want die dacht dat ik mijn poot had gebroken. Ik wilde er ook even niet op staan namelijk. Maar er was eigenlijk niks aan de hand. Ik vond het gewoon een goed moment om de stembandjes even op te warmen.
Het viel allemaal heel erg mee, kon er gewoon weer op lopen en ik liep ook niet mank. Dus baasje, droog de traantjes maar hoor. Ik hou er gewoon van om vocaal te zijn, ook in dit soort situaties.
lekker uit de tuinslang drinken


Het is wel erg warm ineens, dat is jammer want dan mag ik weer niet te lang naast de scootmobiel of handbike rennen. Ook niet op het asfalt. Maar het leuke is dat ik wel lekker met water mag spelen in de tuin. Dan spuit baasje me helemaal nat met de sproeier. Ook vinden Nina en ik het leuk om uit de tuinslang te drinken, en ons hoofd nat te maken.






Mijn lieve huis genote, die ik altijd erg bewonder, graag immiteer en pest en waarmee ik een haat-liefde-relatie heb, was loops geworden.
Nu weten jullie vast nog wel dat ik gecastreerd ben. Maar dat weerhoud mij er niet van om er eens goed bovenop te duiken. De baasjes moeten ons steeds uit elkaar halen. Nina vind het ook heel leuk, ze zit gewoon met mij te flirten (ja wat wil je, Nina is al oud en ik ben een knappe jonge knul). Ze rent dan langs me, waarmee ze me net even aantikt, dan ga ik achter haar aan rennen. En dan gaat ze opeens stil staan met haar achterwerk naar mij toe en de staart opzij. Echt zo van: "Kom maar hoor".
1. Shampoo en handdoeken
2. De tuinslang met sproeier-kop
3. Het badje
4. Het resultaat!
Dat laat ik me natuurlijk geen tweede keer vertellen. Tsja ik ben een jonge hond, ik heb ook zo mijn behoeftes. Ik kan dan wel geen puppies meer maken, maar ik heb, voordat ik gecastreerd werd, wel nog geleerd hoe een loops teefje ruikt en hoe het allemaal werkt.
Het is al twee keer gebeurt dat Nina en ik "vast" zaten. Baasje wist niet wat het was, dus de eerste keer wilde ze me er af trekken, Nina en ik beide GILLEN. Want dat deed natuurlijk pijn.. Baasje weer overstuur, ze wilde ons geen pijn doen natuurlijk.
De tweede keer werd er een emmer water over ons heen gegoten, dat vonden we niet erg want het was warm weer. Daardoor kwamen we sneller " los" .

Ik ben vandaag voor de eerste keer in mijn leven gewassen met honden-shampoo. Dat vond ik wel leuk hoor, lekker in de tuin met de sproeier nat worden. En toen ik helemaal schoon was ging ik natuurlijk overal in rollen. Maar dat vond baasje niet erg, want dat borstel je er zo weer af als het droog is.

Het gaat dus allemaal wel goed met ons. Ook met baasje, die is weer lekker bezig met tekenen. Bezoek ook eens haar website (zie rechter colom) of like de facebook pagina: Artbymel-Creations, daar zou je baasje blij mee maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Over mij

Ik ben Melanie (1991) en ik heb het Ehlers-Danlos syndroom en epileptiforme aanvallen. Ik gebruik een rolstoel voor langere afstanden. Snow is mijn hond, wij leiden hem op tot hulphond met dank aan Stichting Bulters en Mekke.