vrijdag 21 december 2012

Ik ben Snow

Hallo allemaal,

Ik ben Snow, een witte herder. Ik woon al bij mijn baasje, Melanie, sinds ik 8 weekjes oud ben. Ik wist toen nog niet dat ik een hulphond ging worden. Mijn baasje wist dat zelf ook nog niet. Maar ze waren er wel steeds mee bezig, en spannend dat mijn baasje het vond. Wat het was niet zeker of ik wel een hulphond mocht worden.
 Af en toe gaat mijn baasje op de grond liggen, een aanval noemen ze dat. Ik moest er dan altijd naast gaan liggen, nou dat vind ik helemaal niet erg hoor. Want vaak kregen we een dekentje en konden we lekker luieren. Soms ga ik ook hard over het kleedje (en mijn baasje) heen rennen maar gek genoeg vind mijn baasje dat minder leuk. Ik zie het probleem niet zo.. 

Op een dag, toen ik al een paar maanden bij mijn baasje woonde, ging ik van te voren een aanval aangeven, ik dacht: laat dat dekentje maar komen! Nou toen waren mijn baasjes super trots op me. Dus sindsdien probeer ik het altijd aan te geven. Maar dat lukt me nog niet altijd, want ik ben nog niet eens één jaar oud dus erg snel afgeleid.



Niet lang daarna kregen we het grote nieuws. Stichting Bulters & Mekke gaat ons helpen om van mij een officiële hulphond te maken!Poehpoeh wat was mijn baasje blij toen ze dat hoorde.
www.stichtingbultersmekke.nl/
Ik heb ook nog een honden-huisgenoot, dat is een teefje (Nina). Ik vind het leuk om haar te pesten. Eigenlijk vind ik het sowieso heel erg leuk om irritant te doen of erg vies te worden. Mijn baasje zegt dan steeds "gedraag je als een hulphond".

Een week geleden hebben we onze eerste training gehad met Erika Bulters (bultersmekke.nl). Nou ik moest wel even wennen en daarna was ik zo van slag dat ik heel veel heb geslapen en even niet meer wist wanneer er een aanval kwam. Ik moet nu "de basis" leren, en ik houd er helemaal niet van om bijvoorbeeld netjes naast de rolstoel te lopen. Maar ja, als ik dat doe krijg ik wel heerlijke hondenkoekjes / kaasjes / worstjes. Dus dat doen we dan maar. Op deze site zullen mijn baasje en ik al mijn avonturen en vorderingen bijhouden.

Pootje van Snow







4 opmerkingen:

  1. Heel veel succes, Snow! Groetjes, Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Snow wat ben je toch ondeugend! Ik ga het bijhouden hoor, hoe goed jij je best doet!

    Dikke knuf voor jou en je lieve baasje,
    liefs Debra

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Ik ben Melanie (1991) en ik heb het Ehlers-Danlos syndroom en epileptiforme aanvallen. Ik gebruik een rolstoel voor langere afstanden. Snow is mijn hond, wij leiden hem op tot hulphond met dank aan Stichting Bulters en Mekke.