maandag 14 november 2016

Slimme hond

Die tijd van het jaar is weer aangebroken. De tijd van de lange grijswitte baarden en rode mutsen, de tijd dat baasje slipt als ze moet remmen met de handbike.
De tijd dat mijn pootjes en buik afgedroogd moeten worden na elke wandeling vanwege de vorst. En de tijd dat we wat meer binnen zitten. Maar niet getreurd, wij kunnen ons binnen ook prima vermaken.
Af en toe doen we een zoek spelletje, of doe ik een trekspel met de grote baas en mijn touw. Of ik doe denk spelletjes en kleine trainings-momenten met de kleine baas.


1 opmerking:

  1. Leuk he slimme spelletjes waar je lekkers voor krijgt! Chi-Chi houdt daar ook erg van. Wij doen vaak "balletje, balletje" met plastic bekertjes op de kop en een snoepje onder 1 bekertje. Rond schuiven en Chi-Chi mag raden waar het snoepje ligt. Als ze goed raadt mag ze het hebben. Maar ze heeft al door dat ze gewoon rustig moet ruiken, dus ze wint altijd. Wat we ook doen is Hoopers. Dat is net zo iets als behendigheid, maar de baas hoeft niet mee te hollen. Die blijft in het midden van het veld staan en geeft aanwijzingen van afstand. Ik zeg altijd: sport voor luie mensen met slimme honden! (ben niet echt lui hoor, maar vanwege mijn leeftijd, 62, en mijn reuma, niet zo snel dat ik kan meehollen.)

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Ik ben Melanie (1991) en ik heb het Ehlers-Danlos syndroom en epileptiforme aanvallen. Ik gebruik een rolstoel voor langere afstanden. Snow is mijn hond, wij leiden hem op tot hulphond met dank aan Stichting Bulters en Mekke.