maandag 9 juni 2014

Zomerse drukte

Mijn blije pretkop in de winkel, met de gentle leader om.

Iets op mijn snoet

Baasje en ik doen weer steeds meer dingen samen. We hebben een paar keer getraind en ik ben mee geweest naar de winkels. Wel moet ik de gentle leader om, omdat baasje mij niet onder controle heeft als ik ga blaffen naar andere honden.Wonder boven wonder hebben we van de week een paar keer zonder problemen een hond zijn gepasseerd. Waarom het toen zonder moeite - en op andere momenten met veel problemen gaat is voor mijn baasje een groot raadsel. En ik ga het haar natuurlijk ook niet zomaar weg geven. Dat mag zij lekker zelf uitzoeken, samen met Erika. Erika komt deze week langs om samen met ons te trainen.
Ik vind het wel lastig om dingen op te rapen wanneer ik de gentle leader om heb. Ik wil hetgeen wat mijn baasje laat vallen wel op rapen, en eventjes in mijn bek houden (een paar cm boven de grond) maar ik durf dan niet meer te bewegen, want ik voel dan iets op mijn snoet bewegen..

Lol met baasje

Het gaat  dus nog steeds goed met ons beiden. Sinds ik weer het goede voer krijg heb ik geen last van scheurende pootjes, en ook niet zo veel jeuk meer gehad. Mijn vacht is weer mooi en zacht. Nu durf ik weer uitgebreid met mijn witte lokken te pronken. Baasje heeft wel een flinke klap gehad van die grote aanval van afgelopen week. Maar verder gaan we nog steeds in een stijgende lijn. Ook word onze band weer sterker want baasje heeft weer energie om met mij te spelen en lol te hebben. Uit deze leuke ervaringen haal ik mijn vertrouwen in baasje, wat we weer goed kunnen gebruiken in moeilijkere situaties zoals langs een hond lopen. Ik moet het vertrouwen in mijn baasje krijgen dat zij de leiding heeft en dat alles onder controle is. Zodat ik mijn bek niet open hoef te trekken. ;-)

Zomers druk

Het is lekker zomers druk met gezellige uitjes, verjaardagen en barbecues. Ik vind barbecuen niet zo leuk.. Jullie, mensen, scheinen er helemaal enthousiast van te worden, maar ik zie er de lol niet zo van in. Ik ruik alleen maar lekkere dingen, en ik kan het ook nog zien staan, maar ik mag het niet op eten. Waarop ik met mijn oren in mijn nek vooruit blijf staren. Want ik durf niet naar de worstjes te kijken, maar ook niet naar mijn baasje die op dat moment een worstje eet. Mijn advies op zo' n moment: hijgen, vooruit blijven staren en vooral niet bewegen.

Buiten dat vind ik het echt heerlijk in de tuin. Lekker spelen met Nina of mijn baasje. Maar ik kan ook gerust een hele middag op m'n berg liggen. 


Ik heb mijn vriendinnetje Swiffer ook weer plat geknuffeld (letterlijk) en op de verjaardag van oma heb ik een nieuw hondje ontmoet. In eerste instantie was ik totaal niet blij met haar aanwezigheid.. Ik heb een paar keer even flink geblaft, wel als ik achter de benen van mijn baasje stond. En ben ook een aantal keer stoer op haar af gaan rennen, om vervolgens om te keren en hard weg te rennen. Op een gegeven moment heb ik me er maar bij neer gelegd, en stiekem konden we best leuk spelen. Het was alleen een beetje jammer dat ze mijn bal steeds probeerde te pakken. Ik heb daarom mijn bal de hele middag panisch in de gaten gehouden.

In de tuin ben ik helemaal op mijn plaats. Gelukkiger dan dat kun je me niet krijgen. Lekker spelen met Nina en mijn speeltjes. Lekker liggen in hoekjes, kuilen en randjes. Vogels en vliegen spotten en wegjagen. Ik vermaak me wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Over mij

Ik ben Melanie (1991) en ik heb het Ehlers-Danlos syndroom en epileptiforme aanvallen. Ik gebruik een rolstoel voor langere afstanden. Snow is mijn hond, wij leiden hem op tot hulphond met dank aan Stichting Bulters en Mekke.