zaterdag 12 april 2014

Bekendheid over hulphonden

Mijn grootste vriendinnetje helpt mij

Ongeveer een maand geleden heeft mijn grootste fan/vriendinnetje Roos een artikel op haar lifestyle blog geplaatst. Hier in noemt zij onder andere het onderdeel "niet afleiden" en geeft hier ook wat uitleg bij.  Hiervoor zijn wij, als hulphonden zijnde, haar heel erg dankbaar. Want wij, hulphonden dus, worden zo vaak afgeleid, dat er duidelijk te weinig bekendheid over hulphonden is onder de Nederlands bevolking. Daarom is het zo fijn als mensen willen proberen te helpen. Jullie, mensen, kunnen immers beter met elkaar communiceren dan de meeste hulphonden (met mij als uitzondering natuurlijk). Ik probeer er regelmatig in mijn eigen blog op terug te komen, je weet maar nooit wie het allemaal toevallig leest.

KLIK HIER voor het artikel op de website van mijn vriendinnetje Roos.

Slechte kwaliteit foto door het inzoomen.
Dit is hoe ik samen met de grote baas en Nina loop, altijd gezellig.
En ook een beetje spannend, omdat ik baasje dan achter laat.

Oefenen oefenen oefenen,

Ondertussen gaat het trainen natuurlijk gewoon door. Het lukt nog steeds niet om iedere dag te trainen. Want om met andere honden te kunnen trainen moet je eerst naar buiten, en op zoek naar honden. Dat kost allemaal best veel energie. Zeker voor iemand met chronische beperkingen. Maar drie keer per week is al een hele vooruitgang. Sinds de vorige blog kan ik natuurlijk nog niet zeggen of het beter gaat, want daar is het nog te kort geleden voor. Maar we blijven gewoon oefenen, oefenen, oefenen.




Simba doet geen vlieg.. ehh lieveheersbeestje kwaad.

Swiffer en Simba

Gisteren ging mijn baasje, samen met haar moeder en oma, op bezoek bij haar zus Justine. En dat betekend voor mij dat ik op bezoek ga bij Swiffer (de hond van Justine). Ik was dan ook super blij dat ik in de auto van oma mocht springen, want ik wist wat dat betekende, lekker met Swiffer stoeien! Al is ze nog zo klein, we kunnen best goed samen spelen. En tot mijn grote vreugde ging de chagrijnigste hond van heel de hondenwereld ook mee: Simba! Maar ik vind het niet erg dat hij chagrijnig is, ik vind het wel leuk om hem uit te dagen. Simba is al oud, en bijna doof en blind. Maar het is een schatje en hij doet geen vlieg kwaad.. Letterlijk en figuurlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Over mij

Ik ben Melanie (1991) en ik heb het Ehlers-Danlos syndroom en epileptiforme aanvallen. Ik gebruik een rolstoel voor langere afstanden. Snow is mijn hond, wij leiden hem op tot hulphond met dank aan Stichting Bulters en Mekke.