woensdag 27 november 2013

Vaatwasser dicht doen

Niet blaffen
Sinds de laatste training met Erika (www.bultersmekke.nl) zijn we weer hard aan het trainen om netjes langs honden te lopen zonder te blaffen. Dit keer met een andere aanpak. En ik moet zeggen, het begint steeds makkelijker te worden om niet te blaffen. Misschien is het ook omdat ik ouder word, maar mijn baasje (en haar beloningen) beginnen veel belangrijker te worden. Haar lekkere worst is een betere beloning dan mijn stoere blaf.
Ik heb onze speeltjes verdeeld tussen huisgenootje
 Nina en mij. Eerlijk toch.
Vandaag gingen we naar het veldje, dat is leuk. Ik mag dan apporteren, ik hou er van om keihard achter de bal aan te rennen. Nadat ik lekker uitgerend was gingen we even naar de markt. Ook daar zijn we honden tegen gekomen en het ging best goed! Hier en daar een foutje, maar blaffen zit ook zo in mijn gewoonte. Baasje zegt dat ze tevreden is met mijn gedrag. Het gaat vooruit!

FILMPJE APPORTEREN

Veel lawaai 
Ik hou van rennen en apporteren!
Ik ben mee geweest naar een bruiloft! Stoer joh, iedereen ging in nette kleren, ik vond het jammer dat ik geen strik of stropdas om mijn halsband kreeg. Dan zou ik nóg stoerder zijn! Het was wel heul erg lawaaierig, net als bij het feest van de oude knar (Zie Vorige blog). Dat vind ik wel lastig want dan kan ik mijn baasje niet goed horen. Ook was het precies tijdens het eten dus dat is nog lastiger, of zoals baasje zou zeggen: "een goede training."
Ook baasje kan niet goed tegen zo veel lawaai. Ze kan het geluid niet goed filteren waardoor alles even hard binnen komt. Ook zijn het heel veel prikkel. Prikkels zoals geluid, licht, sensaties en pijn zijn allemaal triggers voor een aanval.

Rust momenten
Simba's kluif, mijn poot, mijn kluif. Eerlijk delen.
Het gaat over het algemeen dus erg goed! We hebben tussendoor regelmatig leuke dingen, gelukkig maar want baasje houdt totaal niet van thuis zitten. Maar activiteiten betekend ook rust nemen. Hoe meer activiteit, hoe meer rust baasje nodig heeft. Hebben wij even geluk dat de ouders van baasje naast ons wonen. Regelmatig crashen we daar op de bank. Dan kan ik Simba, mijn buurhondje, lekker vervelen. Simba is kort geleden geopereerd aan zijn gebitje, sindsdien zit hij veel beter in zijn vel. Echt gaaf, want soms speelt hij zelfs een beetje met me. Ook kan hij weer kluiven

Signaleren
Met het aangeven van de aanvallen gaat het ook wel goed, alleen baasje vindt dat ik lui ben. Ik kies er namelijk voor om niet te signaleren als de grote baas in de buurt is. Of bijvoorbeeld haar moeder. Ja, dan is er toch al iemand bij haar, dus waarvoor zou ik dan gaan signaleren? Vind je ook niet dat dat niet nodig is als er toch al iemand is die kan helpen..

Vaatwasser
Ik kan iets nieuws! Echt wel gaaf, baasje doet vaak de vaat in de vaatwasser. Ik zit dan altijd een beetje te kijken of er misschien iets valt, dan kan ik het terug brengen. Vandaag gaf baasje mij ineens wat te doen! De vaatwasser dicht duwen. Als hij dicht valt gaat hij vanzelf aan.








1 opmerking:

Over mij

Ik ben Melanie (1991) en ik heb het Ehlers-Danlos syndroom en epileptiforme aanvallen. Ik gebruik een rolstoel voor langere afstanden. Snow is mijn hond, wij leiden hem op tot hulphond met dank aan Stichting Bulters en Mekke.