woensdag 24 april 2013

Ik ben 1 jaar!

Jarig

Afgelopen zondag ben ik 1 jaar geworden, van baasje mag ik nu wel wat rustiger worden. En ook wat minder eigenwijs graag. Maar eigenwijs zal ik altijd blijven, dat ben ik nou eenmaal gewoon, en ik ben er trots op!

Dierenarts

Gisteren ben ik naar de dieren arts geweest omdat mijn vacht steeds doffer wordt, en baasje had het gevoel dat ik gewoon niet lekker in mijn vel zit steeds. Ik heb namelijk allerlei kleine dingen: jeuk, uitslag/eczeem achtige plekjes, rare randjes op mijn neus (alsof het steeds een beetje gaat ontsteken) en het ergste: Heel vaak diarree, bijna altijd. En baasje denkt dat ik ook buikpijn heb, maar zeker weten doet ze dat niet. Ik praat immers geen mensen taal.
 Ik probeer niet te laten merken dat ik niet goed in mijn vel zit want jullie weten dat ik erg stoer ben .. De vorige keer dat ik naar de dierenarts moest hebben ze mijn Snowballen weg gehaald, dus ja, ik kom daar niet graag. Maar baasje heeft toch een afspraak gemaakt. "beter een keer te veel komen, dan een keer te weinig."
Toen deed ik het erg goed in de wachtkamer, ik ging netjes naast baasje liggen tot we aan de beurt waren.
Toen de dierenarts mij ging onderzoeken ging ik wel even gillen, ja je leest het goed, gillen ja. Niet gewoon een beetje tegen stribbelen, of babbelen. Maar GILLEN. Net zo hard als in de taxi.
Met drie man lukte het om mijn oren te onderzoeken, ik heb oor ontsteking. Daar heb ik nu een zalfje voor. Ze moesten me weer met drie man vast houden om het zalfje in mijn grote oren te krijgen, maar thuis is dit geen probleem. Bij baasje vind ik het veel minder eng.
Ik heb ook een injectie gehad tegen de jeuk en eventuele bacteriƫn. En ik ben getest op een darm parasiet vanwege de darm klachten. Maar gelukkig is de uitslag negatief, wat dus betekend dat ik geen darm parasiet heb. We hebben niet zo lang geleden ander voer gekregen. Nina heeft ouwe-lullen-voer, en ik heb gevoelige-hondjes/darmpjes-voer. Als het op dit voer niet beter gaat gaan we Royal Canine voer proberen, maar dat is erg prijzig. En als het dan nog steeds niet beter gaat moeten we maar gaan bloed prikken. Hetzelfde geld voor de rode jeuk-plekjes. Als dat aan blijft houden is het misschien een allergie, en dan moet ik daarvoor ook bloed prikken.

Lekker zonder riem!

Gedrag

Mijn gedrag naar andere honden gaat ook steeds beter. Ik mag sinds het blogje "vertrouwen" steeds een heel stuk los lopen als we uit gaan. Dat is meestal in- en rond het bos, en op veldjes. Op de weg moet ik natuurlijk wel aan de riem. Sinds ik zo vaak los mag lopen en met andere honden mag spelen, heb ik gemerkt dat het eigenlijk helemaal niet zo interessant is, die honden. Het is niet de moeite om er naar te blaffen. Dus als ik mijn energie maar genoeg kwijt kan en genoeg rond loop tussen de honden, gaat het ook steeds beter met het (niet) blaffen.

Langzaam maar zeker ga ik met alles vooruit.Het hoeft niet snel te gaan, zo lang ik maar niet achteruit ga is baasje trots op mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Over mij

Ik ben Melanie (1991) en ik heb het Ehlers-Danlos syndroom en epileptiforme aanvallen. Ik gebruik een rolstoel voor langere afstanden. Snow is mijn hond, wij leiden hem op tot hulphond met dank aan Stichting Bulters en Mekke.